Konceptet AGE
Nedrustningen av Stuck skedde enbart med vördnad till rörelsen och som fint avslut på ett händelserikt kapitel. Kärnan av verksamheten var tillfredsställd med åstadkommandet och valde att ”droppa micken” med flaggan på topp.
En ättling föddes ur askan. Även om namnet Stuck aldrig hade som avsikt att följa med det nya, så finns en filosofi som belyster namnbytet med ett alternativt sken.
Vi hade funnits som studio i decennier under namnet Stuck aka Stucklife aka Stuck tattoo. Ett namn, en logotyp och varumärke som vi högaktar gränslöst. Ett namn som kan tolkas vitt och brett, men i stiftandets stund stod för att vi inte kom någonvart. Med filosofin av att saker färgas av energin tilltalandet medför, är namnets epitet viktig. Det känns som att vi tvingades jobba hårdare med att föra rörelsen framåt med detta förankrade namn. Hade inte velat haft det på något annat vis, det skulle vara så, vi behövde det. Blod, svett och tårar. Det byggdes på bredden, längden och höjden. Sekelskiftes värderingar kring pampiga miljöer. Extra allt, gränslöst och i stunden helt perfekt.
I dag med AGE tar vi hjälp av vad alla dessa åren har lärt oss. Vad som är viktigt och vad som är mindre nödvändigt. Med detta har vi minskat på mycket, allt från leverantörer, mängden förbrukningsmaterial och lokal. Skapat nya och förenklande rutiner som hjälper oss lägga mer fokus på det kreativa. Vi har nu med färre ingredienser gjort en sorts gryta, som vi ständigt strävar efter att komprimera, parallellt med att samtidigt förbättra upplevelsen.
Konceptet Age står för allt vi stod för innan som varumärke, fast nerskalad. Med ett namn som handlar om tid, något som oavsett vad rör sig framåt och vägrar stanna. Som man så passande och klyschigt också säger ”Age is the price of knowledge”.